Monday, April 1, 2013

outing ke JJ

assalamaualaikum..
dengan nama ALLAH tuhanku dan tuhanmu..
 
hari ahad hari tu,aku dan soranag member aku pergi Jusco Bukit Tinggi..
Beli buku + alat tulis..
kenapa tak beli kat rumah?
ye lah..
dah tu Baucer Pak Najib tertinggal kat hostel..
mana tak meraung bila aku check kat rumah baucer aku tertinggal...
huaaaaa..!..
 
hum...
kitoang pergi sana ngan bas..
ahaa..
lepas ni boleh lah pergi outing kat JJ...
ekeke...
 
time balik tu...
beli air dalam tin..
cari yang kat bawah-bawah...
abang penjual yang hensem ta seberapa cakap...
"beli satu dapat satu dik"
"hahh biar betul?"
"ye lah...beli satu dapat satu..hehehe"
..........
loya burok betoll..
"dik..jangan ambik yang bawah..tak elok"
"aih..jujur pulak mamat ni"
 
lepas tuh...
kitorang memanjangkan langkah ke arah bas..
ambil seat kosong kat hujung sekali...
"wah..lega...dapat duduk"..
 
tetibe kat pertengahan jalan...
"dilah, macam mana nak keluar nih...traffic bangla kat depan.."
"aisehman...!.."
 
dekat-dekat nak sampai..
tekan loceng..
tak bunyi-bunyi..
cuak!
 
dah nak sampai kat depan sekolah...
tekan loceng ta dapat-dapat..
pulak dah!
 
abang bangla sebelah kiri tekan loceng..
aikk?..ta dapat jugak..
abang bangla ketuk tingkap...
aik?...driver tak dengar keh?
"berhenti..berhenti.."
suara sape entah..aku pun tak tahu...
 
bas berhenti..
aku dan member  melulu turun..
tunduk..
sambil cuba kecikkan diri..
fuh.....
lautan abang bangla kami redahi....
ekeke....
 
tapi..
dorang...tolong kitorang..
dorang...beri kitorang laluan...
dorang hormati kitorang...
 
kenape?..
ya...
dorang hormati kita sebagai seorang muslimah..
jadi..
jangan kita sendiri rendahkan...
maruah muslimah...
 
ikhlas,
wnawmp
^^
 
 
 
 

2 comments:

Anonymous said...

so, choose him as your 3k

wann0r said...

hoho...