Monday, April 23, 2012

tarbiyah itu paksaan..

assalamualaikum....
dengan nama ALLAH tuhanku dan tuhanmu..

wahh...daa lame gilerr nak mati aku ta tuis blog...?
knape...?...knape..?..
well..busy la...komitmen femili la bro..
(wakaka..mcm la dah branak pinak..huu)..
ta de lah...ntah...ta de bnde nak tulis..so aku ta tulis lah....
ewah..ewah...che dilah....dakwah ta pernah berenti oke..?..
(baiklah...angguk2)..

so..nak tulis per erkk ari nih....?...

humm.....
hummmmm...
hummmmmmmmm.....


TARBIYAH..!

weyh...pe bendo  tarbiyah tuh...?..well...mksud die adalah didikan...asuhan...lebih kureng lah...
aku nak cakap la kan...bg aku tarbiyah nih sendiri adalah bersifat paksaan...dalam proses mentarbiyah nih..ta kesah la kaw tarbiyah diri kaw ke...kaw tarbiyah adik-adik ke...tarbiyah anak-anak ke..mesti kene pakse..
oke.. aku bagi korang contoh oke...
ini contoh kisah benar punyer...

aku ade la kucing yg teramat comel..huuu...kalu dulu aku tak suke gilerr bagi makan kucing...yang aku tahu main jekk ngn kucing-kucing aku tuh...memang kalu nak bagi makan kakak aku yang buat..bukan lah sebab aku tak sayang..tp aku ta suke bebeno bau nasik campur ngan bau ikan rebus...uwekkk....!...busuk doe..!...tp bile dah beso sket(kire da mattured org kate...huuu)...aku pakse gak diri...try la bg kat kucing-kucing aku tuh mkn...then lame2...aku oke jep....well...
alah bisa tegal biasa...huuuuu...
(wahahaha...mcm lawak jekk citer bnde alah nih)...

soo00ooo....
berbalik kpd tarbiyah...kirenye..kite kene pakse diri....jgn lah terlalu mndesak..slow2 should be ok...

ikhlas:dielah_style..hehe...

No comments: