Wednesday, June 6, 2012

oh KI..

assalamualaikum..
dengan nama ALLAH tuhanku dan tuhanmu..

wahh...dah lama rasanya jari jemari aku tak menaip...
hari ini tergerak hati nak menaip..
aku dah masuk sekolah balik..
ya...aku adilah..si stayer....(wahaha..bajett gilerr..)
haha...kalau dulu ye ye jek cakap..

aku tak layak lah jadi stayer...aku ta nak stayer..ish,,orang lain ada lagi..

ni lah jawapan aku...tapi sebenarnya jauh di sudut hati ade terselit satu perasaan nak stay...tapi aku tak pernah mention kat sape-sape(seingat aku) nak stay..ye lah..kalau tak jadi..buat sengal jekk dah bagi harapan..huhu...
 
kenapa stay
nak jaga tarbiyah kah..?

ish mana ada...hanya ALLAH sahaja yang dapat jaga tarbiyah..
manusia hanya dapat berusaha kekalkan biah solehah..
 aku nak timba ilmu banyak lagi dekat Kisas..
aku tak cukup bersedia lagi nak masuk U or Matrik segala bagai..
aku nak cari mutiara kat Kisas..(hehe..ayat biasa kat Kisas)...
hmmm..setakat dua tahun aku kat Kisas aku tak pasti dah jumpe ke belum mutiara-mutiara yang akak-akak selalu cakap...

adik-adik..carilah mutiara-mutiara bumi waqafan...

maybe dah jumpa..tapi tak penuh...half of it maybe...
hmm..once aku balik cuti nih..ramai gilerr kott yang tanya

dilah..kisas macam mana sekarang..?..okay tak..?

amboi mek..kalau nak tahu mai lah Kisas.hehe..
macam ni lah aku dapat simpulkan..fenomena yang tak dapat elak..setiap tahun lahir generasi baru..setiap generasi mestilah ade lebih dan kurang nya..
but..i strongly believe...tarbiyah Islam di Kisas tak kan hilang macam tu sahaja..
kalau korang sayang kat Kisas dan seisinya..sampaikan doa...
semoga ALLAH pelihara mutiara-mutiara Kisas...bila mana nanti datang Kisas masih dapat notice..

oh...ini muslimat Kisas..oh..ini muslimin Kisas..


minta jauh ayat-ayat macam ni terkeluar...

eh...muslimat Kisas ke ni?
apsal macam ni sekarang?
eh..dah tak de ke yang belajar masa KPTI tuh?

Ya ALLAH..na`uzubillah....


ikhlas:dielah_style..hehe..


No comments: