Monday, August 20, 2012

hari rayer...

dengan nama ALLAH tuhanku dan tuhanmu...

wah...penat gilerr rayer...fuuuhhh...ramai nye tetamu...
angkat pinggan..
tambah makanan..
kutip tisu..
tambah air..
layan tetamu..
jaga anak sedara yang tak reti duduk diam...
basuh pinggan...
ceh2...bajet giler...duk citer KERAJINAN aku kat sini..wahaha..
sorie..sorie bro..

okeh...
ape nak citer ye..
humm....

ni haaa...
first day rayer tahun ni tak cukup korum....=(..=(..=(..
huaaa..sedih lah...ye lah..abe-abe aku yang dah kahwin berayer rumah mertua masing-masing..
faham lah kan..tak kan nak raya belah abe aku je..mesti lah kene gilir-gilir jugak..
aku terpikir..kalau macam ni..macam tak best lah nak kahwin..huhu...
m0kk...tok sey nikoh...
aikk..betul keh tak nak kahwin mek die oii..
ngeekkk...ngeeekkk...gur02...nak kahwin...nak kahwin...heeeeee..

ahaaa...cakap pasal kahwin ini..bula dah masuk form 6..
dah belajar munakahat secara agak mendalam baru aku faham what is the meaning of marriage..

marriage is not only about having a legal sex or have someone to rely on...
marriage is about responsibility to that person..
of course..bila kahwin..kita harap it will everlasting relationship..
so..we will live with that person for the rest of our lives..
family is the first priority..

so.sahabat-sahabat aku...selepas korang pikir pasal nak kahwin awal...jangan lupa pikir pulak macam mana nak manage family bile dah kahwin..
dah bersedia belum terima that person punyer kelemahan..
dah mampu letakkan rasional korang atas emosi belum..
hahh...kalau belum..sila save dulu korang punyer hajat NAK KAHWIN AWAL tu..
upgrade segala kekurangan...update iman..download rasional..

wahh..dah jadi doktor pakar cinta dah aku..wahaha...

okeh..back to the topic...
2nd day..baru lah cukup korum...
gumbira..!!





No comments: