Friday, August 17, 2012

rindu budak SHADID!

shadid gilerr budak nih...bapak ahh..

huih...ayat nih selalu aku dengar..
dan selalu jugak aku sebut time aku form 5..
tapi sekarang..
bila dah jadik budak 18 tahun nih..
jarang aku dengar..nak sebut apatah lagi..

rindu ah nak tengok budak-budak shadid nih..
lebih-lebih lagi budak-budak muslimin..
pergh...hebadd gilerr menentang benda-benda againts tarbiyah kat kisas..
kan..kan..?
SHADID maksud aku...
bukanlah yang jumud gilerr tuh..
tak..tak..
ye lah..macam aku cakap..
berani pertahankan biah solehah..tarbiyah...bla bla..

 seriously rindu enta0rang yang kulli haq wa la kana murron..

sekarang...
aku dah tak nampak dah nilai keshadidan yang macam aku maksudkan tu...
enta0rang macam slamber badakk je sekarang bile cakap ngan muslimat...
kenape ekk?
entaorang macam senang je kalu nak gurau-gurau ngan muslimat..
kenape ekk?
enta0rang pun kadang-kadang macam cuba buka topik sembang ngan muslimat...?
kenape ekk?
ni la kott ukhwah kan..??.....
..............................

sumpah tak tipu..
rindu nak tengok kuasa seorang syabab pertahankan agama..

atau aku yang jumud ...?
mungkin jugak aku yang tak open minded...
kebanyakan entaorang semua masuk U...(ye lah aku kan budak skolah lg)
dah berdepan dengan realiti...
mungkin ini lah kott benda alah yang aku kene terima...
kat luar bukan macam kisas..tak dapat nak jaga-jaga sangat..
hmmpph....cuba untuk terima...

Wallahua`lam...

*nie apa yang aku rasa..kalu tak stuju sila blah...ish ta de lah...kalu tak stuju ignore je lah..kalu nak komen..silakan..any harsh words are not allowed..



No comments: